دکتر مجتبی ساسانی

 

سرپرست معاونت آموزشی

تحصیلات:
 
متخصص طب اورژانس
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
 

 


سایر اطلاعات : 

 

شرح وظایف:

  • برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت آموزش پزشکی بیمارستان در چارچوب سیاست ها و برنامه ­های دانشکده پزشکی و بیمارستان­ها
  • ارتقا توانمندی ­های اعضای هیات علمی در زمینه برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران و اعضای هیات علمی) روش­های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش و مدیریت در حیطه آموزش بالینی
  • هدایت کمیته ­های آموزشی، بخش­ها و گروه های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه ­های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی، بکارگیری روش­های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی
  • پایش مستمر عوامل موثر بر کیفیت آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذیربط
  • هدایت و نظارت بر فعالیت­های مرکز آموزش بیمارستان
  • ارائه پیشنهاد و مشاوره به دانشکده پزشکی در خصوص اتخاذ راهکارهای موثر در کیفیت آموزش پزشکی
  • هدایت و نظارت بر برنامه ریزی ماهانه فعالیت­های آموزش بخش­ها
  • نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیات علمی در بخش­های مختلف
  • نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاه­های آموزشی
  • مشارکت در نظارت بر ارزشیابی فعالیت­های بخش­ و اعضای هیات علمی (بخشی از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام می­گیرد)
  • تشکیل و اداره کمیته ­های آموزشی بیمارستان (با حضور ریاست بیمارستان، روسای بخش و مدیران مرتبط، کمیته­های دانشجویی، کارورزی، کارآموزی و دستیاری)
  • شرکت در جلسات معاونین آموزشی بیمارستان­های دانشگاه در جهت هماهنگی در امر آموزش
  • تنظیم طرح­های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آن­ها
  • نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان­ها
  • نظارت بر تنظیم بودجه ­های استفاده از فضای آموزشی (سالن کنفرانس، آمفی تئاتر و کلاس­های درس)
  • تجهیز واحد سمعی و بصری و برنامه ریزی جهت بکارگیری از روش­ها و تکنولوژی­های جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاس­های درس
  • کنترل و نظارت بر معرفی نامه ­ها
  • نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی پایان دوره آموزش گیرندگان  و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهی کارکرد فلوها و دستیاران دانشکده پزشکی
  • نظارت بر برنامه ریزی کیفی آموزش در بخش­های آموزشی به صورت تئوری و عملی
  • برنامه ریزی و نظارت جهت ارتقا کیفیت آموزش بالینی در شرح وظایف ابلاغی